Mellemtrinets profil
På mellemtrinnet har eleven lært at gå i skole, og der arbejdes derfor med en stabilisering i skoleforløbet gennem faglig fordybelse og et fortsat fokus på trivsel.
Mål:
- At fællesskab og samarbejde understøttes
- At den enkelte tager ansvar for både sig selv og fællesskabet
- At den faglige nysgerrighed udvikles og udfordres
- At trygheden underbygges gennem gode relationer imellem børnene og børn og voksne imellem
- At der er plads til bevægelse og leg i alle fag.
Ramme:
På mellemtrinnet arbejdes ud fra teamorganiseringen med fire årgangteams. Det er målet, at eleverne både oplever at være en del af fællesskabet i klassen, men også på årgangen og på afdelingen.
Der er en ugentlig morgensamling for 3.-4. klasse sammen med et fokus på fortælling, musik og dans. Samlingen for 5. og 6. klasse har fokus på bevægelse.
Projektdage/faglige forbydelsesdage organiseres i perioder.
IPads introduceres i 3. klasse, og de inddrages i undervisningen herefter. Reger for iPads introduceres og følges.
I 5. klasse bliver eleverne de store "venskabsvenner". Eleverne fra 5. klasserne bliver koblet til eleverne fra 0. klasse, og flere af skolens arrangementer foregår i denne opdeling.
Samarbejdet med forældrene foregår gennem forældremøder og skole-hjem-samtaler. Der afholdes som minimum en skole-hjem-samtale samt et forældremøde om året. Øvrig kontakt foregår ad hoc via Aula samt ved samtaler og telefonkontakt.
Traditioner:
- Idrætsdag
- Lejrskole i 4. klasse
- Teater i 4. klasse
- Musical i 6. klasse
- Lucia for 5. klasse
- Lego Space Challenge for 6. klasse
- Skakturnering
- Fastelavn for 3. og 4. klasse
- Årgangsfest 5. klasse
- Skolebal 6. klasse