Profil

Vi arbejder ud fra en holistisk tankegang. På denne måde sikrer vi, at vi kommer hele vejen omkring barnet. En grundtanke for os er derfor at læring og trivsel er hinandens forudsætninger for et godt skoleliv i både skole samt SFO/SFK.

Mål for børnene:

• Tiden i SFO/SFK opleves som et sammenhængende forløb
  • Fællesskabet og trivsel understøttes
  • Den enkelte tager ansvar og forholder sig til både sig selv og fællesskabet
  • Det at samarbejde understøttes
  • Fordybelse i håndværksmæssige processer
  • Bevægelse og motorisk træning er en del af hverdagen
  • Der er plads til både leg og læring.

Der arbejdes efter at tilbyde en aktiv, differentieret og lærerig eftermiddag med fokus på trivsel og bevægelse. Leg og bevægelse er en vigtig del af hverdagen.

Pædagogerne er en vigtig del af elevernes skoledag, da de både er til stede i skoletiden samt om eftermiddagen. Børnene er derfor blandt de samme voksne gennem hele dagen. Samarbejdet mellem lærerne og pædagogerne er en vigtig kilde til trivsel blandt eleverne og dette prioriteres ved, at der planlægges fælles mødetid og fælles tilknytning til et team.